Wachttijden per zorgverzekeraar 2023

 

Bijgewerkt op 03-03-2023

Hieronder staat een overzicht van de mogelijkheden om een behandeling te starten in 2023. In 2023 hebben wij bij sommige verzekeraars een beperkte ruimte om cliënten te behandelen. Dit komt omdat deze zorgverzekeraars ons een beperkt budget toekennen. Ook bepaalde voorwaarden van de zorgverzekeraar zorgen er voor dat we minder mogelijkheden om cliënten aan te nemen.

Naam verzekeraar Zijn wij gecontracteerd in 2023? Budget en voorwaarden Mogelijkheid om in 2023 te starten
Achmea (Zilveren Kruis, Ziezo, Prolife, Interpolis, FBTO en De Friesland) ja beperkt budget AANMELDSTOP
VGZ (VGZ Bewuzt, IZZ, Univé, Zekur, UMC, IZA en United Consumers VGZ, Promovendum, National Academic en Besured ) ja beperkt budget AANMELDSTOP
Zorg en Zekerheid (AZVZ) ja voldoende budget VOORJAAR
ASR (Ditzo) ja voldoende budget VOORJAAR
DSW (Stad Holland en In Twente) ja voldoende budget VOORJAAR
Menzis (AnderZorg, Hema, Vink Vink en PMA) ja zeer beperkt budget, niet alle hulpvragen kunnen starten VOORJAAR
CZ (CZdirect, OHRA en Nationale Nederlanden) nee

VOORJAAR: bij Zorgkeuzepolis (100% vergoed)

AANMELDSTOP: bij overige polissen

EUCARE (Aevitae,  Care4Life en Caresq) ja voldoende budget VOORJAAR
ENO (Salland en ZorgDirect) nee AANMELDSTOP
ONVZ (PNOzorg, VvAA en jaaah.) ja voldoende budget VOORJAAR

 

Je kan altijd contact opnemen met jouw ziektekostenverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling.