Wachttijden per zorgverzekeraar

(Bijgewerkt op 01-12-2022)

Wachttijden zijn mede afhankelijk van het budget wat wij van de zorgverzekeraar krijgen én de voorwaarden die de zorgverzekeraar stelt. Het kan gebeuren dat het budget voor een bepaalde verzekering snel op raakt óf dat de voorwaarden het niet toelaten dat er meer patienten worden aangenomen.

Bij lichte tot matige klachten (voormalige Basis GGZ)

Er geldt voorlopig een aanmeldstop voor angstklachten als gevolg van een eenmalige ingrijpende gebeurtenis (de voormalige Basis GGZ). Dat betekent dat je ook niet voor de wachtlijst kunt aanmelden. Wij hopen je snel weer te kunnen ontvangen.

Ernstige klachten (voormalige Specialistische GGZ)

Er geldt voorlopig een aanmeldstop voor angstklachten als gevolg van meerdere ingrijpende gebeurtenissen (de voormalige Specialistische GGZ). Dat betekent dat je ook niet voor de wachtlijst kunt aanmelden. Wij hopen je snel weer te kunnen ontvangen.

Schematherapie

Wij nemen geen patienten aan voor (uitsluitend) een schematherapie behandeling.

Starten in 2023

Wil je starten in 2023? Dan kan je hier een overzicht vinden van de mogelijkheden om te starten per zorgverzekeraar.

Wachttijdbemiddeling

Als er sprake is van een tijdelijke aanmeldingsstop of een wachtlijst, dan kun je de zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. De zorgverzekeraar kan je ondersteunen bij het zoeken naar een andere therapeut, zodat je binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een therapeut een intakegesprek krijgt, en zodat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen.